Bp. / Parlament / HU

Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten

Az előzetes hírek szerint nagyjából egy megyei matrica árába fog kerülni egy év behajtási jogosultság. Tarlós István főpolgármester legújabb nyilatkozata szerint a dugódíj bevezetése elkerülhetetlen, mivel Brüsszel a 4-es metróra adott 180 milliárd forint támogatás fejében elvárta, hogy a város vezesse be a dugódíjat. Emellett az EU azt is megkötötte, hogy a fővárosban P+R parkolókat kell építeni az új metróvonalat használó ingázóknak.

A támogatás fejében kért lépések részletei nem ismertek, illetve hiányoznak. Az EU például nem szabta meg, hogy mekkora területen és milyen nagyságú dugódíjat kell bevezetnie a városnak, mint ahogyan arról sem szól a megállapodás, hogy mennyi P+R parkoló épüljön és hova. Budapest folyamatosan halasztja a dugódíj bevezetését, amire Brüsszel is kapható volt, hiszen az állandó csúszás miatt a fővárost még nem dorgálták meg. Viszont 2015 őszén a főváros az eddigi halogató taktika helyett komolyabb lépésekre szánta el magát: Tarlós szerint már gondolkodnak a dugódíjat érintett zónák méretén és elhelyezkedésén, illetve a dugódíj befizetési módját is mérlegelik. A jelenleg nyerésre álló elképzelések szerint a budapesti dugódíj ugyanúgy fog működni, mint a megyei e-matricák: 5000 forintért egyéves behajtási jogosultságot lehet vásárolni. Különbség, hogy valószínűleg lesz havi matrica is, illetve elképzelhető, hogy a fővárosban lesz egy matricával megközelíthető zóna és egy belső, nagyon szűk terület, ahová a matricán felül befizetendő dugódíj lerovása után lehet csak behajtani.