2017-től Budapesten

2017-től tényleg jöhet a behajtási díj

A főpolgármester a Magyar Nemzetnek adott interjúban kifejtette: a közszolgáltatók az önkormányzati ciklus végéig, azaz 2019-ig a főváros tulajdonában maradnak, az agglomerációs közlekedés finanszírozását a kormány januárig visszamenőlegesen oldja meg. Tarlós István többek között a behajtási díjról és a 3-as metró felújításáról is beszélt.

A közszolgáltató cégek 2019-ig a főváros tulajdonában maradnak: Tarlós szerint Orbán Viktor tartja a szavát, így a kéményseprő cég is marad, és a turisztika tervezett központosításába Budapest társaságát nem integrálják. Az agglomerációs közlekedés visszavétele technikailag igen hosszú folyamat, eltarthat 2016 végéig is, addig térítésért Budapest a korábbi gyakorlatnak megfelelően szállíttatja az utasokat, ezáltal az utazóközönség változásból semmit sem érez.

Bár a központi költségvetés fedezi a közösségi közlekedés 2016-os működését, ez hosszú távon nem oldja meg a problémákat. Amennyiben a kormány megteremti a dugódíj bevezetésének többségi feltételeit, az komoly segítheti Budapest közlekedésének finanszírozását.

“Most sem mondhatok mást, mint eddig: ez 26 éves probléma, amelyről 21 éven keresztül nem beszéltek annyit, mint az elmúlt ötben. Sajnos, a kérdezők egy részét nem is érdekelte a BKV valós gondja. Annyi bizonyos, hogy a költségvetés fedezi a közösségi közlekedés 2016-os működését, de hosszú távon nincs minden rendben. Ott van még az ízléstelenül dugódíjnak nevezett behajtási díj, amelyről ma már nem kell bizonygatnom, hogy Demszky Gábor vállalta annak idején. Amennyiben a kormány megteremti a bevezetés többségi feltételeit, és a parlamenti többség úgy gondolja, hogy az ebből származó forrásokat figyelembe kell venni a BKV finanszírozásánál, akkor 2017-től bevezethető. Komoly bevételi forrásunk lehet, s a költségek a töredékébe kerülnek annak a több tíz milliárd forintnak, amelyről hozzáértők beszélnek.”

– mondta a főpolgármester. A 3-as metró állomásainak küszöbön álló felújításánál teljes akadálymentesítést valósítanak meg, viszont nem mindenhol lifttel. A Műegyetem szakemberei dolgoznak a műszaki-technikai megoldáson. Bizonyos források átcsoportosításával azt szeretnék elérni, hogy ha már felújítják a 3-as metrót, akkor csinálják meg “rendesen és szépen”.