Ennyit konkrétum tudható a dugódíjról

Konkrétumokat sajnos csak a múlttal kapcsolatban ismerünk. A dugódíj bevezetése a 4-es metró EU-s támogatásának feltétele volt. Brüsszel csak úgy volt hajlandó támogatni az építkezés költségeit, ha a főváros megígérte, hogy az autósokat rá fogja kényszeríteni a metró használatára. Ennek kiváló módja lehet a dugódíj, ahogyan arra világszerte több (összességében meglepően kevés, húsz alatti!) városban van már példa. A budapesti dugódíj azonban a szakértők meglátása szerint minden más dugódíjtól különbözni…

Tovább

Mit tudunk eddig?

Mit tudunk a dugódíjról?

A budapesti dugódíj ötlete 1992-ben merült fel először. Akkor még csak szakértői szinten beszéltek a fizetős zóna bevezetéséről. A téma 1999-ben újra előkerült, de akkor is csak hatástanulmányok készültek, a bevezetésről vagy akár a dugódíj előkészítéséről nem esett szó. A VEKE egyesület 2000 után folyamatosan napirenden tartotta a dugódíj kérdését, de nem tudták tematizálni a közbeszédet. A fizetős zóna kijelölése szakértői viták tárgya maradt egészen addig, amíg Demszky Gábor a…

Tovább