Román autók

Bukarestben már megegyeztek a dugódíjról

Románia, és elsősorban Bukarest és annak agglomerációja autóvásárlási kedve ugrásszerűen megnőtt, ámbár az is igaz, hogy a fővárosi autósok háromnegyede tíz évnél öregebb kocsikat vásárol. Ennek természetesen meg is vannak a légszennyezettségi következményei, ezért a fővárosi közgyűlés fontos lépésre szánta el magát. Mely autókra vonatkoznak a szigorítások? Romániában 2017 óta folyamatosan gyarapszik a használt autók vásárlási kedve, és mivel a kormány eltörölte a környezetvédelmi illetéket, ami drágábbá és nehezebbé tette…

Tovább

Bp. / Parlament / HU

Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten

Az előzetes hírek szerint nagyjából egy megyei matrica árába fog kerülni egy év behajtási jogosultság. Tarlós István főpolgármester legújabb nyilatkozata szerint a dugódíj bevezetése elkerülhetetlen, mivel Brüsszel a 4-es metróra adott 180 milliárd forint támogatás fejében elvárta, hogy a város vezesse be a dugódíjat. Emellett az EU azt is megkötötte, hogy a fővárosban P+R parkolókat kell építeni az új metróvonalat használó ingázóknak. A támogatás fejében kért lépések részletei nem ismertek,…

Tovább

Mit tudunk eddig?

Mit tudunk a dugódíjról?

A budapesti dugódíj ötlete 1992-ben merült fel először. Akkor még csak szakértői szinten beszéltek a fizetős zóna bevezetéséről. A téma 1999-ben újra előkerült, de akkor is csak hatástanulmányok készültek, a bevezetésről vagy akár a dugódíj előkészítéséről nem esett szó. A VEKE egyesület 2000 után folyamatosan napirenden tartotta a dugódíj kérdését, de nem tudták tematizálni a közbeszédet. A fizetős zóna kijelölése szakértői viták tárgya maradt egészen addig, amíg Demszky Gábor a…

Tovább