Dugók

Ez a helyzet most a dugódíjjal

Az importőregyesület több dologban nem ért egyet az újonnan kialakult tervek közül, de készek a konstruktív vitára, és mindenki számára kedvezőbb javaslatokkal álltak elő. A hosszútávú tervek között jelenleg azt a célt tűzte ki a fővárosi önkormányzat, hogy a környezetre szennyező hatással bíró autótípusokat kitiltják a budapesti forgalomban való részvételből. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke, Erdélyi Péter véleménye azonban az, hogy nem szabadna olyan gépjárműveket kitiltani a forgalomból, amelyek használatban…

Tovább

Bevezetik vagy sem?

Dugódíj – bevezetik vagy sem?

A közelmúltban több friss hír látott napvilágot a dugódíj esetleges bevezetéséről, összefoglalónkban áttekintjük a lényeget. A fővárosi önkormányzat közzétette a következő 6-11 évre vonatkozó Budapesti Mobilitási Tervet. A terv határozza meg Budapest közlekedésfejlesztési irányvonalait 2030-ig. A Budapesti Mobilitási Terv fő célja, hogy élhető városi környezet jöhessen létre, valamint biztonságos, kiszámítható és integrált közlekedés valósuljon meg a fővárosban. A jelenleg egyeztetési, véleményezési fázisban lévő dokumentum (azaz jelenleg bárki beküldheti észrevételeit) 3…

Tovább

Országgyűlés

Az Országgyűlésen múlik a dugódíj bevezetése

Jogszabály tiltja, hogy a főváros dugódíjat vezessen be, és amíg ez a szabály él, felesleges beszélni is róla – mondta Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában. “Nem lesz dugódíj a fővárosban – jelentette ki Tarlós István. – A Magyar Országgyűlés hozott egy olyan jogszabályt, amely fogalmilag kizárja a dugódíj bevezethetőségét. Számunkra a történet véget ért, amíg ez a jogszabály él. A Fővárosi Önkormányzat nem jogalkotó, hanem jogalkalmazó. Amíg…

Tovább

A Lánchíd üresen

Mégis jön a dugódíj 2017 végén?

A nyári szünet előtti utolsó Budapestinfón szóba került a fővárosi dugódíj kérdése is. Tarlós ebben az ügyben a kormányra vár. A főpolgármester szerint ebben van két szigorú adottság, amelyektől nem lehet eltérni. Először is, a behajtási díjat 2006-ban az előző városvezetés – eredetileg 2013-ra – vállalta, az EU nem is tekint el tőle. A másik adottság, hogy a parlament hozott egy olyan most is érvényes jogszabályt, ami kizárja a dugódíj…

Tovább

2016

Hivatalos: 2016 végétől dugódíj

Az elmúlt években számtalan különböző időpontra tették a dugódíj bevezetését. Már 1990 után szóba került, hogy dugódíjra lenne szükség Budapesten, de akkoriban még csak a közlekedésmérnökök, településfejlesztők foglalkoztak a kérdéssel. Demszky Gábor főpolgármester az utolsó ciklusában jelentett be az Európai Mobilitása Hét megnyitóján, hogy a dugódíj bevezetését 2011 körülre tervezi. Végül az elképzelésből hamvába holt, ahonnét főnixmadárként támadt fel a 4-es metró szerződésének megkötésekor. A szerződés részeként a főváros kötelezte…

Tovább

Bp. / Parlament / HU

Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten

Az előzetes hírek szerint nagyjából egy megyei matrica árába fog kerülni egy év behajtási jogosultság. Tarlós István főpolgármester legújabb nyilatkozata szerint a dugódíj bevezetése elkerülhetetlen, mivel Brüsszel a 4-es metróra adott 180 milliárd forint támogatás fejében elvárta, hogy a város vezesse be a dugódíjat. Emellett az EU azt is megkötötte, hogy a fővárosban P+R parkolókat kell építeni az új metróvonalat használó ingázóknak. A támogatás fejében kért lépések részletei nem ismertek,…

Tovább

Dugódíj ellen

Ellenállás a dugódíjjal szemben

Kezdjük egy meglepő adattal. A világban jelenleg nincs még húsz olyan város sem, ahol az önkormányzat dugódíjat szed. Nem mondunk újdonságot, ha kijelentjük, hogy a világban 20-nál több olyan város van, ahol a rendszeres dugók, a szmog, a zajszennyezés komoly problémát jelent. A két premissza csak látszólag mond ellent egymásnak. Valójában arról van szó, hogy a dugódíjat sok helyen azért nem vezették be, mert merev ellenállásba ütköztek a díj támogatói,…

Tovább