Bevezetik vagy sem?

Dugódíj – bevezetik vagy sem?

A közelmúltban több friss hír látott napvilágot a dugódíj esetleges bevezetéséről, összefoglalónkban áttekintjük a lényeget. A fővárosi önkormányzat közzétette a következő 6-11 évre vonatkozó Budapesti Mobilitási Tervet. A terv határozza meg Budapest közlekedésfejlesztési irányvonalait 2030-ig. A Budapesti Mobilitási Terv fő célja, hogy élhető városi környezet jöhessen létre, valamint biztonságos, kiszámítható és integrált közlekedés valósuljon meg a fővárosban. A jelenleg egyeztetési, véleményezési fázisban lévő dokumentum (azaz jelenleg bárki beküldheti észrevételeit) 3…

Tovább

Mire számíthatunk?

Milyen hatásai lesznek a behajtási díj bevezetésének?

Idén év végére különleges meglepetéssel készül a budapesti önkormányzat: a hírek szerint 2016 őszén vagy utolsó hónapjában bevezetésre kerül a budapesti dugódíj. A dugódíjjal kapcsolatban Tarlós István minden megnyilatkozását úgy kezdi: a dugódíj bevezetését Demszky Gábor vállalta. A jelenlegi főpolgármester hozzá szokta még tenni: a dugódíj bevezetése a 4-es metró EU-s finanszírozásának ellentételezése. Vagyis Brüsszel azért adott elképesztő mennyiségű pénzt a 4-es metró megépítésére, mert a városvezetés megígérte: bevezeti a…

Tovább

Mit tudunk eddig?

Mit tudunk a dugódíjról?

A budapesti dugódíj ötlete 1992-ben merült fel először. Akkor még csak szakértői szinten beszéltek a fizetős zóna bevezetéséről. A téma 1999-ben újra előkerült, de akkor is csak hatástanulmányok készültek, a bevezetésről vagy akár a dugódíj előkészítéséről nem esett szó. A VEKE egyesület 2000 után folyamatosan napirenden tartotta a dugódíj kérdését, de nem tudták tematizálni a közbeszédet. A fizetős zóna kijelölése szakértői viták tárgya maradt egészen addig, amíg Demszky Gábor a…

Tovább