2017-től Budapesten

2017-től tényleg jöhet a behajtási díj

A főpolgármester a Magyar Nemzetnek adott interjúban kifejtette: a közszolgáltatók az önkormányzati ciklus végéig, azaz 2019-ig a főváros tulajdonában maradnak, az agglomerációs közlekedés finanszírozását a kormány januárig visszamenőlegesen oldja meg. Tarlós István többek között a behajtási díjról és a 3-as metró felújításáról is beszélt. A közszolgáltató cégek 2019-ig a főváros tulajdonában maradnak: Tarlós szerint Orbán Viktor tartja a szavát, így a kéményseprő cég is marad, és a turisztika tervezett központosításába…

Tovább

Mire számíthatunk?

Milyen hatásai lesznek a behajtási díj bevezetésének?

Idén év végére különleges meglepetéssel készül a budapesti önkormányzat: a hírek szerint 2016 őszén vagy utolsó hónapjában bevezetésre kerül a budapesti dugódíj. A dugódíjjal kapcsolatban Tarlós István minden megnyilatkozását úgy kezdi: a dugódíj bevezetését Demszky Gábor vállalta. A jelenlegi főpolgármester hozzá szokta még tenni: a dugódíj bevezetése a 4-es metró EU-s finanszírozásának ellentételezése. Vagyis Brüsszel azért adott elképesztő mennyiségű pénzt a 4-es metró megépítésére, mert a városvezetés megígérte: bevezeti a…

Tovább

Megúszhatjuk-e a behajtási díjat?

A behajtási díjnak elméletileg és az EU-val megkötött szerződések szerint már 2013 óta léteznie kellene Budapesten, azonban Tarlós István folyamatosan tologatja a bevezetést. A város vezetője minden tekintetben hátra mutogat, ha a 4-es metróról vagy a dugódíjról van szó, mégpedig nem egészen jogtalanul. Demszky Gábor már 1990-ben (!!!) a 4-es metróval kampányolt, amely ígéretének soha nem tudott eleget tenni. Végül az EU-ból érkező támogatással sikerült megépíteni az azóta is szinte…

Tovább

Bp. / Parlament / HU

Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten

Az előzetes hírek szerint nagyjából egy megyei matrica árába fog kerülni egy év behajtási jogosultság. Tarlós István főpolgármester legújabb nyilatkozata szerint a dugódíj bevezetése elkerülhetetlen, mivel Brüsszel a 4-es metróra adott 180 milliárd forint támogatás fejében elvárta, hogy a város vezesse be a dugódíjat. Emellett az EU azt is megkötötte, hogy a fővárosban P+R parkolókat kell építeni az új metróvonalat használó ingázóknak. A támogatás fejében kért lépések részletei nem ismertek,…

Tovább