Román autók

Bukarestben már megegyeztek a dugódíjról

Románia, és elsősorban Bukarest és annak agglomerációja autóvásárlási kedve ugrásszerűen megnőtt, ámbár az is igaz, hogy a fővárosi autósok háromnegyede tíz évnél öregebb kocsikat vásárol. Ennek természetesen meg is vannak a légszennyezettségi következményei, ezért a fővárosi közgyűlés fontos lépésre szánta el magát. Mely autókra vonatkoznak a szigorítások? Romániában 2017 óta folyamatosan gyarapszik a használt autók vásárlási kedve, és mivel a kormány eltörölte a környezetvédelmi illetéket, ami drágábbá és nehezebbé tette…

Tovább

Bevezetik vagy sem?

Dugódíj – bevezetik vagy sem?

A közelmúltban több friss hír látott napvilágot a dugódíj esetleges bevezetéséről, összefoglalónkban áttekintjük a lényeget. A fővárosi önkormányzat közzétette a következő 6-11 évre vonatkozó Budapesti Mobilitási Tervet. A terv határozza meg Budapest közlekedésfejlesztési irányvonalait 2030-ig. A Budapesti Mobilitási Terv fő célja, hogy élhető városi környezet jöhessen létre, valamint biztonságos, kiszámítható és integrált közlekedés valósuljon meg a fővárosban. A jelenleg egyeztetési, véleményezési fázisban lévő dokumentum (azaz jelenleg bárki beküldheti észrevételeit) 3…

Tovább

2017-től Budapesten

2017-től tényleg jöhet a behajtási díj

A főpolgármester a Magyar Nemzetnek adott interjúban kifejtette: a közszolgáltatók az önkormányzati ciklus végéig, azaz 2019-ig a főváros tulajdonában maradnak, az agglomerációs közlekedés finanszírozását a kormány januárig visszamenőlegesen oldja meg. Tarlós István többek között a behajtási díjról és a 3-as metró felújításáról is beszélt. A közszolgáltató cégek 2019-ig a főváros tulajdonában maradnak: Tarlós szerint Orbán Viktor tartja a szavát, így a kéményseprő cég is marad, és a turisztika tervezett központosításába…

Tovább

Megúszhatjuk-e a behajtási díjat?

A behajtási díjnak elméletileg és az EU-val megkötött szerződések szerint már 2013 óta léteznie kellene Budapesten, azonban Tarlós István folyamatosan tologatja a bevezetést. A város vezetője minden tekintetben hátra mutogat, ha a 4-es metróról vagy a dugódíjról van szó, mégpedig nem egészen jogtalanul. Demszky Gábor már 1990-ben (!!!) a 4-es metróval kampányolt, amely ígéretének soha nem tudott eleget tenni. Végül az EU-ból érkező támogatással sikerült megépíteni az azóta is szinte…

Tovább